biasiswa belajar finaz,,,:-)

Wednesday, June 5, 2013

Vitamin C 1000mg (By Pahang Pharma)

Vitamin C 1000mg

(By Pahang Pharma)



 Original Vitamin C 1000mg Dari Pahang Pharma
kalau takut nak inject vitamin C,boleh makan vitamin C ni..
Vitamin C kami 100% asid ascorbic 1000mg,tnpa perisa atau pewarna tmbahan dan tidak melekit,.. – Most Powerful Vitamin C.. 1000mg..antara vit c terbaik keluaran Pahang Pharma,
NO KKM : MAL06051404X.

 Ni Original Packaging Utk 100 Biji

Re-Pack Utk 30 Biji 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Harga (1000mg) :
30 Biji : RM40
100 Biji : RM80
(FREE POSTAGE EM)
Sabah/ Sarawak Add RM4
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

KEBAIKAN VITAMIN C:
-Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri

-Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik2 hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata

-Merawat penyakit kulit seperti bisul, ekzema, dermatitis, juga batuk serta demam selesema

-Membasmi bakteria jerawat dan merawat parut

-Anti penuaan dan anti kedut

-Mengatasi masalah resdung dan alahan

-Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar 
adrenal, dan juga mengekalkan kesihatan gusi & gigi

-Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran, jangkitan serta meningkatkan imuniti

-Membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis

-Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka dan pengeluaran hormon anti-stress

-Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi

-Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya

-Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas

-Membantu tubuh menyerap zat besi yang berlebihan, berguna dalam rawatan anemia

-Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah dan menurunkan paras kolesterol dalam darah

-Merawat jangkitan saluran kencing

-Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain

-Dijual hanya oleh pengedar sah sahaja, Jangan takut atau ragu dengan Vitamin ini

Vitamin C adalah jenis sustained released atau pelepasan perlahan-lahan, dalam masa 12 jam. Oleh itu, ia memastikan tubuh kita mendapat bekalan vitamin C yang berterusan.

SANGAT SESUAI UNTUK:
*wanita dan lelaki,umur 12 tahun keatas
*ibu mengandung
*ibu yang menyusukan bayi (menambahkan air susu)
*boleh diambil ketika haid
*mereka yang mengambil supplement kolagen dan glutathione (mengoptimumkan fungsi dan serapan bahan tersebut oleh badan)
*mereka yang mementingkan kesihatan dan kecantikan kulit
*perokok (mengurangkan penyerapan nikotin)
*mangsa kemalangan yang cedera/pembedahan, melecur


CARA PENGAMBILAN:
-Telan 1 biji tablet vitamin C setengah jam selepas sarapan atau sebelum tidur.
-Amalkan minum banyak air kosong (sekurang-kurangnya 2.5-3 liter sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin serta membolehkan penyerapan vitamin secara optimum oleh badan.

KANDUNGAN SETIAP TABLET:
sodium ascorbate - 563mg
calcium ascorbate - 605mg
vit c - 1000mg
zinc - 5 mg
citrus bioflavonoids standardized extract - 100mg
hesperidin - 30mg
rutin - 50mg
grape seed extract - 5 mg
rosehip fruit extract - 5mg

-Standardized extracts, for effectiveness
-Non-acidic and gentle on the stomach
-Tablets are coated for easier swallowing
-No added preservatives, artificial colors or artificial flavors 

Lulus KKM 
100% halal

Vitamin C ni yang specialnya bukan sahaja untuk kelihatan cantik serta merawat masalah kulit berjerawat malahan berupaya merawat masalah seperti berikut :



1) Meningkatkan tahap imune system

2) Mengurangkan Gejala Selsema
 
3) Mempercepatkan pemulihan luka
 
4) Sihatkan gusi
 
5) Merawat asma dan elergi
 
6) Mengelakan dari cataract
 
7) Mengelakan dari sakit jantung dan beberapa jenis cancer
 
8) Bina collagen untuk kulit supaya lebih segar dan licin
 
9) Menghaluskan tumit kaki..(tiada lagi rekahan)

KEMUSYILAN : 
*Tiada unsur keraguan dari segi halal (100% asid ascorbic) 
*Selamat dimakan 
*Bersifat larut air, jika terlebih dos pun tidak mendatangkan masalah,kerana akan keluar melalui urin dan peluh

Alhamdulillah..
Belum ada lagi setakat ini bagi feedback negatif. Vitamin C ni memang tak ada side effect. Nasihat Zura,jaga pemakanan,jangan stress,rehat cukup,minum banyak air untuk proses detox/buang toksin. Cara makan telan sebiji sehari dengan air masak (pagi @ malam) jangan kunyah sebab tiada perisa tambahan

AMARAN KERAS: 
ELAKKAN DARI MINUM BERSAMA KOPI / TEH / CARBONATED DRINK






Mengamalkan Vit C selama sebulan, alhamdulilah, parut semakin pudar & jerawat pasir semakin berkurangan. Kulit lembut & lembab jer.. Blk kg Raya Haji lps dah ada yang tegur..
Wink..wink..wink 






Demam2 pun masih bertenaga & Sakit-sakit pun hilang walaupun baru makan 5hr vitamin C 1000mg ini. Moga Jue teruskan perjuangan yer, Insyaallah kesan lagi maksimum lepas ini. Badan sihat, kulit pun cantik.

Masalah : masalah gatal2 dah hilang, baru seminggu amalkan.
Alhamdulillah


Testimoni dari kakak ni memang nampka beza kan. Jerawat & kesan parut hampir hilang semua 

Ambil Vitamin C baru 3 minggu lebih, xpakai mekap2 bagai..juz bedak johnson baby ja...dlu siap ngn krim n compact powder... tu pn kusam..kalo time pnas, muka berminyak cam leh goreng ikan....tapi skrg, knfiden sket kot nk kuaq umah xpkai bedak pun :P [sila abaikn muka sy yg tembam yg selepas tu yerr]
 



week 1 : nampak x muka alia byk kan jerawat.minggu yg sgt stress dan kerja non-stop without rest.so hasil dia adalah muka yg jerawat.tadaaa ~
week 2 : without make up jgk.tapi jerawat da makin kurang and slow naek.tapi still nampak parut.hee :D
week 3 : seee,muka da kurang parut kannn.tapi pakai make up pon stil nampak kan parut walaupon da kurang.
week 4 (photo taken on 3.3.12) : supriseee ~tadaaa,gamba last week,dgn confidentnye da start pakai make up sb parut da x dah!bukan hanya alia yg puas hati,tapi jiran sanak saudara semua da tego.semua tunggu nak order bila gaji masuk :)



CERITA 1 : 
alhamdulillah....setiap masalah pasti ada penyelesaiannya...dulu wajah teruk sgt dengan jerawat batu...fida mulakan dgn ubat klinik yg doktor pakar bagi...kulit bertambah baik...sekarang fida dah totally stop mengambil ubat tu dan terus mengamalkan vitamin C....dan smpai sekarang kulit takda masalah lagi....jerawat di kepala dan badan juga makin berkurang...usaha mesti diteruskan....vitamin C bukan sahaja untuk kulit, malah untuk mata...dan juga penambah vitamin dlm badan kita supaya kekal sihat....terima kasih my sis in law....nak wajah berseri seperti memakai blusher? gunalah vitamin C setiap hari...insya-Allah, pasti berkesan...

Perbezaan antara Vitamin C 500mg & 1000mg :
Yang beza adalah ingredients... 1000mg lg byk kandungan utk kecantikan kulit sbb dia diguna jgk utk merawat sakit kulit mcm eczema, cacar air, kulit kering bersisik n ruam panas. tp yg 1000mg tu xcover resdung. yg 500mg shj ada. sebenarnya dua2 bg efek cepat, bergantung pada customer..

Kulit setiap manusia berbeza tindak balas. ada yg okey dgn yg 500mg...n ada yg 1000mg. So susah nk ckp. tp kalau nk bgus utk merawat jerawat dimuka & parut jerawat, better amik 500mg punya tp makan 2 biji sehari.. tp kalau tujuan nk lembabkn kulit n bg kulit sekata apa semua utk kulit sensitif, better try 1000mg punya. Paling cpt skrg customer rasa kesan adalah dalam masa 2 hari n plg lmbt 3 bulan..Kulit tak sama, so jangka masa untuk tengok kesan pun tak sama

****************************************************************************************************

Vitamin C 500mg

(By Pahang Pharma)




Apakah tanda anda kekurangan vitamin C yang sangat ketara?
  • Mudah selsema
  • Mudah tertekan ( stress)
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik
  • Tapak kaki keras dan kasar
  • Mudah bersin
  • Luka yang lambat baik
  • Wajah nampak tua berbanding umur ( Vitamin C membantu pembentukan kolagen)
  • Mudah dapat ulcer
  • Mudah demam
  • penyakit Skurvi


Vitamin C 500mg keluaran Pahang Pharma KKM MAL06051403X
VITAMIN C mampu mencerahkan kulit wajah serta mencantikkan kulit seluruh badan.Hanya makan sehari1- 2 biji dalam masa 3-4 minggu boleh nampak kulit semakin cantik, tiada cela, jerawat mula mengecut, parut-parut jerawat, jerawat di belakang badan juga turut hilang.


1 tablet vitamin c=500mg=7 biji buah oren segar

Selain mencantikkan kulit, vitamin c ni sesuai bagi :
1. Orang yang mempunya resdung
2. Gusi Berdarah
3. Orang mengandung untuk tambahan imun dalam badan
4. Melawan virus dalam badan
5. Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi dan mencegah aterosklerosis
6. Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka dan pengeluaran hormon antistress
7. Bagus untuk orang yang pernah buat operation kerana memulihkan luka dalaman

Vitamin C ini 100% Halal,dijamin dan berkesan. 

Berkesan utk merawat masalah:
1)masalah resdung 

2)jerawat batu serta gatal2 pada kulit 

3)kulit kering, tidak sekata atau disebabkan penuaan

4)parut lama yg hitam2 di badan 

5)masalah alahan 

6)kulit yg kusam dan tidak berseri 

7)Parut hitam, operation scar di perut bekas melahirkan anak akan pudar dalam beberapa hari sahaja sesuai untuk kaum lelaki & perempuan ,ibu mengandung,breastfeed (membentuk susu ibu lebih banyak dah sihat utk bayi)

8)membantu dlm membetulkan kitaran haid.

9)mencantikkan , mencerah serta melembutkan kulit.

10)anti kedutan

Kelebihan lain:
  • Ibu mengandung boleh mengamalkan Vitamin C 500mg ini
  • Boleh di amalkan ketika period
  • Boleh menambahkan susu badan bagi ibu yang menyusukan anak
  • Sesuai untuk lelaki & perempuan 12 tahun ke atas

Cara Makan Vitamin C 500mg:
  • 1 biji pagi & 1 biji selepas makan malam
  • Elak makan bersama dengan Udang

  • mampu mencerahkan kulit wajah serta mencantikkan kulit seluruh badan.Hanya makan sehari 2 biji dalam masa 1-2 minggu boleh nampak kulit semakin cantik,tiada cela,jerawat mula mngecut,parut-parut jerwat,jerwat d belakang badan juga turut hilang.

Tips Penjagaan Kulit Muka Berjerawat

  1. Basuh muka paling kurang 2 kali sehari dengan sabun yang betul. Jangan basuh muka dengan menggunakan sabun badan kerana tahap kealkaliannya adalah berbeza. Seeloknya, gunakan sabun muka jenis pengawalan minyak.
  2. Elakkan makanan yang berminyak seperti daging burger segera.
  3. Elakkan makanan laut seperti sotong, ketam, udang dan sebagainya KECUALI ikan. (Terpulang kepada kulit individu contohnya, saya boleh makan kerang.)
  4. Elakkan makanan seperti kacang tanah. (Bagi saya, saya tidak boleh makan kacang tanah, tetapi saya boleh makan kacang kuda, almond, gajus dan lain-lain. Ia terpulang kepada kulit individu.)
  5. Elakkan daripada mengguna tuala badan untuk mengelap muka selepas mandi kerana kulit yang sensitif adalah sangat sensitif dengan kekotoran. Gunakan tuala kecil yang lain atau tisu.
  6. Mengamalkan 2 biji sehari Vitamin c 500mg. Ia sangat-sangat membantu masalah kulit muka berjerawat, berminyak dan resdung.
Note: Tips Penjagaan Kulit Muka Berjerawat & Cara Penjagaan Kulit Muka Berminyak ini adalah bergantung kepada tahap masalah kulit individu. Tip diatas adalah contoh yang boleh anda amalkan. Terima Kasih.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Harga (500mg) :
60 Biji : RM40
100 Biji : RM65
(FREE POSTAGE EM)
Sabah/ Sarawak Add RM4
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
BERMINAT : SMS/WHATSUP : 011-19796025

No comments: